86
REGISTRES DU BUREAU
[1573]
Pareilz Mandemens ont esté envoyez aux autres Quartiniers de laditte Ville.
4. — Acte Marcel. 8 juin i5v3. (Fol. 54 v° <4).)
" Ce jour d'huy a esté ordonné que acte sera deli­vré à M0 Claude Marcel, conseiller du Roy et in­tendant de ses Finances, de ce que, le dimenche vne jour de ce present mois de Juing, fut, après les feuz de joie faictz en la place de Greve, en signe de joie et allégresse del'elleclion de Roy de Pollongne, faitte de la personne de Monseigneur le Duc d'An­jou, Frere du Roy (5', donné et distribué à plusieurs pauvres la quantitté de deux muidz de bled convertiz en pain, suivant la voluntté et commandement du Roy; qui, pour ce fere, auroient esté acheptez le pris de dix neuf livres tournois le septier, et paiez par ledict Me Claude Marcel.
" Faict au Bureau, le vinme jour de Juing m v° lxxiii. r>
5. — [Lettres du Roy pour annoncer
LA PROCHAINE ARRIVÉE d'un AMBASSADEUR PoLONNOIS.] 20 juin 1673. (Fol. 337 v°(6)-)
De par le Roy.
Trés chers et bien amez,
"ll doibt bientost arriver à Paris ung Seigneur polonnois, Comte et des plus grands Seigneurs du­dict Royaulme, qui s'en va trouver nostre trés cher et trés amé Frere le Roy de Polongne; et pour ce qu'il vient pour trés grande occasion, aussy que de soy il merite d'estre honnestement recuilly, nous vous prions et neanlmoings mandons l'envoyer vi-zitler par deux de vous, et luy presenter et offrir quelques fruictz et honnestelez, affin qu'il puisse congnoistre comme nous et noz subjectz, avons tres agreable de les veoir en ce Royaulme et les aymons.
ralle, faict chanter le canticque accoustumé, faict fere feuz de joye et autres démonstrations d'allé­gresses les plus grandz dont je me suis peu ad­viser comme la chose en est digne, je veulx aussy et vous prie faire faire le semblable par toutes les villes de vostre Gouvernement, et mesmes y fere aux meilleures et principalles tirer l'artillerie : et vous me ferez chose qui me sera fort agreable.
«Priant Dieu, Messieurs, vous avoir en sa sainte et digne garde.
"Escript à Fontenay en Brye'1', le sixiesme jour de Juing 1673."
Ainsy signé : «CHARLES".
Et au dessoubz: "Brulart".
Et au doz est escript ce qui s'ensuict : A Messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville el Cité de Paris,
3. — [Mandemens aux Quartiniers pour
la description des bourgeois et habitans de la vllle
et pour les feuz de joie à l'occasion
de l'ellection de monseigneur le duc d'anjou
au roiaulme db poulongne.]
6 juin i573. (Fol. 54 v°>->.)
#e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Sire Jacques Kerver, Quartinier de laditte Ville, faittes par voz Cinquantiniers et Dixiniers, chacun en sa dixaine, rolles et descriptions de tous les bour­geois et habitans de vostre quartier, tant proprietaires que locataires, lesquelz vous nous envoierez au premier jour, suivant la voluntté du Roy : si n'y faittes faulte.
" Aussy faittes fere feuz de joie en vostre quartier dimenche prochain au soir, pour la joieuse éllection de Monseigneur le Duc d'Anjou, Frere du Roy, au Roiaulme de Poulongne'3'."
O Fontenay-Trésiguy, canton de Rosoy-en-Brie (Seine-et-Marne); voir p. 71, note 1.
(2)   La formule de datation manque à ce Mandement; mais il est certainement du 6 juin, ainsi qu'il appert du contexte des deux documents cotés 2 et 4. — Dans le Registre, ce Mandement est placé entre la Relation de la procession générale du dimanche 7 juin el l'Ordonnance du g juin suivant pour la distribution du pain et du blé : ci-dessus, art. CLVI et CLVIII.
(3)   L'élection fut faite le 11 mai 1673. Pour tout ce qui a trait à cet événement, avant l'entrée soiemielle du Roi de Pologne à Paris, voir les notes 1 et 2 de la page 74.
(-) Au Registre, cet acte est placé entre deux documents, datés l'un du 9 et l'autre du 19 juin.--- Dans l'ordre du Volume, il vien­drait après notre n° CLVIII ; voir la note 3 de la page 71.
(-) Nous avons reproduit, p. 69 et 70, sous les n" GLU à CLVI, divers documents relatifs à cette solennité.
(°) Au Registre cette missive est placée entre celle du 19 juin (ci-dessus, n° CLX) et celle du 8 juillet (ci-dessus, n° CLXIV-CLXV). — Selon l'ordre chronologique, ce document viendrait dans le Volume avant le n° CLXI.